#1382 Mona Lisa and the Blood Moon

This is the place for discussions about recent (and ancient) sneak movies.
Diskutiert hier über aktuelle (oder historische) Sneakfilme!

Moderatoren: Kasi Mir, emma, Niels

Antworten
Benutzeravatar
Kasi Mir
mySneak.de Team
Beiträge: 1442
Registriert: 2002-10-06 15:10
Wohnort: Hamburg
Kontaktdaten:

#1382 Mona Lisa and the Blood Moon

Beitrag von Kasi Mir »

"Mona Lisa and the Blood Moon" is a truely international production, from a Californian and a New York-based production company, set in Louisiana, starrting a korean actress who was partly raised in Canada, and of course written and directed by a britisch filmmaker with iranian roots. Ana Lily Amirpour was lauded for her first feature film, the black-and-white so-called vampire western "A Girl walks Home Alone at Night". She seems to have an inkling for female-led genre films, because her second feature "The Bad Batch" about a woman (trying to survive in a lawless area with a gang of canibals) - which starred Jason Momoa and Keanu Reeves - also belonged to the fantasy/horror niche; so does her third film, for which this is the trailer:



And how did you like "Mona Lisa", which started rather slow, but gained tempo once officer Harold (played by Craig Robinson) made contact with the titular girl (played by Jeon Jong-seo)? How did you enjoy the story and characters, which of course included stripper Bonnie Belle (Kate Hudson), her son Charlie (Evan Whitten), and self-proclaimed DJ Fuzz (Ed Skrein)? Please let us know in a reply to this posting
"Sometimes, you can still catch me dancing in it."
"My mind has an endless capacity for useless information."
Benutzeravatar
Roughale
Master of Ceremonies
Beiträge: 2303
Registriert: 2002-10-07 15:51
Wohnort: Hamburg
Kontaktdaten:

Re: #1382 Mona Lisa and the Blood Moon

Beitrag von Roughale »

This was weird...

Das kann ich nicht nur über den Film sagen, auch meine Rezeption wandelte sich immer mehr zum besseren Endergebnis, es begann bei einer schwachen 4 wegen der nicht gelungenen und meist langweiligen Erzählweise, aber ab dem Auftritt der extrem aufgedonnerten Kate Hudson und ihrem kleine Sohn kam deutlich mehr Fahrt auf und es fiel auch leichter dem Ganzen zu folgen, es machte Spass zuzuschauen und es ergaben sich einige gute Begebenheiten, besonders gegen Ende,
Spoiler:
als der Kleine die Flucht Mona Lisas mit einem pfiffigen Trick ermöglichte, der auch als klatschende Ohrfeige gegen die oft übertriebene Korrektheit gut bei mir ankam!
So schwankte ich am Ende zwischen einer 2 und einer 3 und es wurde dann der zweite Schlitz von links in derr Abstimmbox und hier eine 2-.

PS: Ich musste mir einen Lacher verkneifen, als man das Tattoo auf Kates oberer Bauchpartie unter der Brust kurz sehen konnte wo sie ein paar Männernamen untereinander hatte und all, bis auf den letzten durchgestrichen sind. Ich war nicht sicher war ob das für die Rolle aufgemalt war oder die Namen Chris, Owen und Matthew durchgestrichen waren und Danny noch nicht :mrgreen:
Peace, Roughale (aka Roughoul or AROHYOUGEEAGEAYELEE)
Antworten